Як використовувати радіо як рекламний носій? Що таке рейтинги радіостанцій? На що звертати увагу при медіапланування, а на що ні?

Для радіо існують показники рейтингу: денний охоплення (Daily Reach), тижневий обхват (Weekly Reach) і усереднений показник обсягу аудиторії чверті години (AQH). Для рекламодавця при медіапланування реклами на радіо цікавий саме останній. Цей показник за своєю суттю схожий на те, що називають рейтинг рекламних пауз на телебаченні, які відрізняються від рейтингів програм.

Денний же охоплення показує, скільки людей протягом дня послухали те чи інше радіо. При цьому важливим є те, що ці ж люди слухали і інші радіостанції. Тобто якщо у вас є цифра денного охоплення «Радіо А», то в цій цифрі є і аудиторія «Радіо Б», і «Радіо В». Пропорції цих станцій всередині цього параметра визначити важко. Цей факт можна легко перевірити: складіть всі показники Daily Reach всіх радіостанцій міста і отримаєте число, що перевищує загальне число жителів, які проживають в місті, приблизно в три рази, що і говорить про перетин аудиторій радіостанцій. Тижневий обхват - це накопичена аудиторія за тиждень на тій чи іншій радіостанції. Вона також перетинається з іншими радіостанціями.

Якщо говорити про параметр AQH, то він показує як раз ту аудиторію, яка на радіостанції присутній в умовні 15 хвилин. І вона не перетинається з іншими радіостанціями.

Для рекламодавця важлива саме конкретна радіостанція з конкретним показником AQH - так можна спрогнозувати і ціну тисячі контактів (СРТ), і прогнозне число покупців.

AQH - Average Quarter Hour - середній рейтинг 15-хвилинного інтервалу. Cреднее кількість слухачів в усередненому 15-хвилинному інтервалі. Обчислюється в тисячах чоловік і у відсотках від цільової групи. Якщо сказано, що AQH будь-якої радіостанції дорівнює 155 тисячам осіб або 2Eосквічей, старше 12 років, це означає, що в середньому хоча б 5 хвилин протягом усередненого 15-ти хвилинного інтервалу цю радіостанцію слухають 155.0 тисяч чоловік. Вони складають 2Fаселенія Москви 12 років і старше.

 

Reach Daily - добова аудиторія. Накопичене добова кількість слухачів радіостанції. Обчислюється в тисячах чоловік і відсотках від заданої аудиторії. Добова аудиторія, яка дорівнює 1 390.0 тисяч чоловік або 19.5Fаселенія Москви 12, показує, що за добу дану радіостанцію слухає в середньому 1.39 мільйона чоловік і вони становлять 19.5Eосквічей 12 років і старше.

 

Reach Weekly - тижнева аудиторія. Накопичене кількість слухачів протягом тижня. Виражається в тисячах чоловік і у відсотках від цільової групи. Наприклад, тижнева аудиторія радіостанції становить 2 550.1 тисяч москвичів або 34.7? ІТЕЛ міста 12. Це означає, що за тиждень дану радіостанцію слухає в середньому 2 550.1 тисячі чоловік або 35.1Eосквічей 12 років і старше.

 

Monthly Reach - місячна аудиторія. Накопичене кількість слухачів протягом місяця. Виражається також в тисячах чоловік і відсотках від цільової групи. Місячна аудиторія рівна 321.2 тисячі чоловік або 4.4Eосквічей 12, показує, що в середньому за місяць дану радіостанцію слухає 321.2 тисячі москвичів, які складають 4.4; сіх жителів Москви 12 років і старше.

 

TSL - Time Spent Listening - тривалість прослуховування. Загальний час слухання радіостанції. Виражається в хвилинах. Вважається в середньому за день і в середньому за тиждень.

 

AQH Share - частка радіостанції. Частка слухачів певної станції серед всіх слухачів радіо.

 

Share - для конкретного часового інтервалу, ставлення числа людей, які слухають радіостанцію, до числа людей, які слухають радіо. Виражається у відсотках, тобто максимум = 100 (коли усі, хто чує радіо, слухають одну і ту ж станцію).

 

Rating - аудиторія тимчасового інтервалу, найчастіше 15-хвилинного. Кількість осіб, які слухали цю радіостанцію хоча б 5 хвилин протягом інтервалу. Може бути виражено в абсолютному значенні (тис. Чол.) Або у відсотках від населення.

 

GRP - gross rating points або TRP - target rating points - сума рейтингів (rating) тимчасових інтервалів, які увійшли в медіа план. При розрахунку на все населення - GRP, при розрахунку на цільову групу - TRP.

 

Cost TRP - вартість пункту рейтингу. Розрахунок: загальна витрачена сума грошей ділиться на набрану кількість рейтингів (TRP). Розрахунок: Cost TRP = Total Cost / TRP.

 

Frequency - середня частота контакту з рекламою для охопленої частини цільової групи. Розраховується для медіапланів.